Halaman

Selasa, 17 Mei 2011

Selamat Menghadapi Peperiksaan Tahun 2011


assalamualaikum.....

Tiba kini musim peperiksaan. Seperti biasa peperiksaan disambut seiring dengan Hari Guru. Sebenarnya ada kaitan tersirat antara Hari Guru dan periksa. Dalam keriangan menyambut Hari Guru, peperiksaan melibatkan matapelajaran dan guru yang mengajar. Bergembiralh pelajar yang dapat menjawab peperiksaan dengan cemerlang. Tentunya dia akan lebih menghargai gurunya kerana membantu selama ini. Tapi bagaimana pula denga yang lain. si pelajar akan terus membenci subjek tersebut dan lupalah gurunya dan si guru akan terasa seolah seperti mencurah air ke daun keladi.

Namun demikian, dalam Islam guru bukan sekadar guru. Dia adalah pendidik, pembimbing.peranannya dimuliakan dalam al-Quran dan hadis. Bertali arus sms yang masuk pada Hari Guru. Tetapi kebanyakannya dari rakan guru yang saling menghargai antara satu sama lain. Jalinan ukhwah yang lahir dari hati ini sangat dihargai.

Peperiksaan pula menjadi titik tolak perjuangan seorang guru. Hasilnya menjadi ukuran kepada guru dan pelajar. semoga kita semua dapat mempositifkan diri dari semua yang berlaku di sekeliling kita. kejayaan tidak datang bergolek. Onak dan duri ialah cabaran dalam perjalanan tersebut.


selamat menyambut peperiksaan buat semua pelajar SMK Kempas Joho Bahru. Semoga kejayaan demi kejayaan akan sentiasa mengiringi kalian..

Wassalam...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan